Utbytesstudent Boise, Idaho

Okej hej

Kategori: I USA

Jag mår bättre. Hemlängtan kommer ibland, men det är absolut bättre. Försöker att inte tänka så mycket alls. Och bara njuta. Igår hade jag kör konsert. Vilket var fantastiskt kul. Senast jag stod på en scen tillsammans med en kör var 2-3 år sedan. Vilket är alldeles för lång tid. Men igår var jag tillbaka, och det var otroligt. Ska se till att inte sluta efter detta, för kör är verkligen så himla kul. Det ända som är jobbigt egentligen är att jag inte har några vänner i min kör, vi kommer inte så bra överens. Men, jag är där för att sjunga. Så det är inte hela världen. 
 
Idag var en lång dag, ville inte alls gå upp imorse, eftersom onsdagar börjar med 2 timmars engelska. Men ja, jag tog mig upp och dagen blev helt okej. Börjar förstå vad som händer i min engelska klass, så det var helt okej idag. Men ska säga er, åt MEGA frukosten idag, alltså yoghurt, flingor, äpple och te, bara för att hålla mig vaken. Men icke sa nicke som vanligt fick jag sitta och göra allt i min makt för att hålla mig vaken. Felicia i ett nötskal kan man säga. 
I min sociologi klass så fick jag tillbaka 2 test. Det ena fick jag A- på och det andra 20/20, alltså måste dela med mig av min glädje. I Sverige var jag den tjejen som alltid var medel, fick sällan ett betyg över B, har inget minne av att jag någonsin fått ett A. Vilket betyder att här blir jag så jäkla stolt över mig själv. Visst det är enklare här, men jag väljer att se bort ifrån det, för jag är så glad över att skolan går bra för en gångs skull. Även fast jag kämpar, så visar det sig att jag får någonting för det. Ni anar inte hur bra det känns. 
 
På lunchen idag hade vi så kallat "klubb rush" vilket betyder att alla skolans klubbar ställer upp typ ett bås för att folk ska gå med. Och jag gick med i 3 stycken. En klubb som var om natur de gör utflykter osv, kommer antagligen hoppa av den, för det är inte min grej och det var liksom första och jag är snäll så kunde inte säga nej. Andra klubben var Drama Club, vilket jag är väldigt exalterad för, ska bli as kul! Och sist men inte minst, en klubb för gay rights, vilket var självklart för mig. Om det är något jag står för, så är det absolut detta. Så det ska bli himla kul att prova på detta, och framför allt lära känna mer människor! 
 
Nu blev detta ett långt inlägg, men jag gillar att skriva, och jag behövde verkligen det idag. Men nu kör vi på bilder!
Min kamera är fylld med selfies, så blir det när man lämnar iväg den till familjen 
Vi var 5 skolor totalt tror jag, as fula tröjor men vi fick dom gratis hihi
Någon känd Barbershop grupp som var där, ur grymma!
Men nu till den roliga delen, jag Sean och Naomi hade kul när vi kom hem
Historia bakom bilden: Naomi dreglade på bordet sekunden efter bilden togs, hon torkade inte upp det och råkade sedan lägga sin ipod i sitt eget dreggel.
MIN FAVORITBILD 5EVER
Naomi och Sean gjorde någn grejs med huvudet när de tog bilder, detta är då resultatet
Sött
Min V-mamma gör söta miner också!
Detta är Demitris hundar, de är bäst
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Connie säger:

    You go girl :)

    2013-09-26 | 18:58:58
  • Mamma Lisa säger:

    Wow vilket underbart inlägg. Vill gärna höra mer om konserten. Vad sjöng ni? Hur lång var konserten och var den i skolan?
    Så himla kul att det går bra i skolan för dig och att du får utdelning på testerna. Du kan ju :) Det vet både pappa och jag.
    Roligt att du ska börja Drama Club och gay rights. Ska bli spännande att höra mer om det. Blir det efter skolan på dagarna?
    Såg att det har snöat på en hemsida om Boise. Har du sett någon snö?
    Take care :*

    2013-09-26 | 20:51:59

Kommentera inlägget här: