Utbytesstudent Boise, Idaho

Listor

Kategori: I USA

Skillnader:
  • Naturen, det är berg överallt och massor av växter jag aldrig sett förut.
  • Maten, det smakar annorlunda och ja, det är väldigt onnytigt. Men så gott!
  • Skolan, har redan sagt mycket om det, men det är ett helt nytt system.
  • Människorna, här kan främlingar skratta och skoja med varandra. Det skulle aldrig hända i Sverige.
  • Här tar man bilen överallt! Som tur är så är det lätt att ta sig fram på andra sätt i Boise, men folk väljer att ta bilen ändå. Slöa kan man säga.
  • Det är sååå billigt här
  • Skolsporter är en stor grej här, alltså dä det är gameday (vilket betyder att det är match på kvällen) så har cheerleaderserna sina uniformer på sig och football spelarna sina tröjor. 
  • Friheten, jag trodde jag skulle känna mig låst pga stränga föräldrar och så, men helt ärligt så känner jag mig mer fri här än i Sverige. Kanske för att jag flyttat till ett helt annat sland själv haha.
Och så ärligt nu då, kommer inte på någon likhet just nu. Verkligen ingen alls. Allting är väldigt annorlunda
. Men jag tänkte skriva en liten lista om saker jag saknar
  • Mitt rum, jag saknar att bara kunna ligga i min säng och tänka på allt mellan himel och jord.
  • Min gata och vägen till bussen haha, något jag aldrig trode jag skulle sakna, men ja, det är sant.
  • Mamma, pappa och Hilda. Speciellt Hilda (Inget illa menat M&P;) det är extremt jobbigt att vara ifrån henne. 
  • Alla mina fantastiska vänner, under mina korta vistelse här har jag verkligen insett vilka mina riktiga vänner är och att jag älskar er massor.
  • Knäckebröd och mackrill!!!
  • Svenskt lösgodis, herregud jobbigt att vara utan, Ni får gärna skicka ;))) )Katta minns du de jag pratade om innan jag åkte??)
  • Att åka tunnelbana, något jag verkligen tycker om att göra, men det finns ingen möjlighet till här.
  • Köttbullar, behöver inte säga mer än så.
Saknar massor av småsaker också, men svårt att göra listor av det. Annars så är allting så bra här ändå, så det känns ändå inte så nödvändigt med alla Svenska grejer hihi

Kommentarer

  • PAPPA säger:

    Det är på ggggg.kramar

    2013-09-18 | 07:18:44
  • Fridatheboss säger:

    Det låter som att du har det riktigt härligt ändå! Kan skicka ett paket köttbullar till dig;) Puss på dig

    2013-09-18 | 09:44:42
  • katta säger:

    heheheh jag minns, skicka din adress så ska jag checka listan på vad du ville ha och skicka!! <3

    2013-09-18 | 14:20:09
  • Mamma Lisa säger:

    Tack älskling för svaren på min fråga. Spännande att läsa om skillnaderna och det du saknar och jag förstår verkligen att du saknar Hilda mer än pappa och mig ;) Kommer du på nya saker så skriv gärna om det på bloggen. Sköt om dig och fortsätt lev din dröm som nu är din verklighet <3

    2013-09-18 | 14:50:11

Kommentera inlägget här: