Utbytesstudent Boise, Idaho

Intressant kväll

Kategori: I USA

Okej, så Dimitris pappa ägen en väldigt känd restuarang här i Boise. Alltså väldigt känd. Och igår kom Sean och frågade om jag ville följa med dit. Så jag, Sean, Dimitri, Reed och en kille som heter Michael åt där. Och detvar verkligen giganstiskt. Och maten var god. Så där satt jag med 4 killar, men det var trevligt. 
 
Efter ett tag så kom en "kypare" upp till mitt bord och frågade var jag kom ifrån och jag svarade självklart sverige, men såklart trodde han att jag var ifrån Schweiz, och då har han sagt till en annan kille i restuarangen att jag var i från Schweiz, bara för den killen dåra var utbytesstudent från Schewiz. Och då trodde jag att det var en kille ifrån min skola (ni vet han jag åt med i kyrkan). Så dom ville tydligen att jag skulle gå till deras bord (dom trodde jag fortfarande jag var från Schweiz). Så jag, Dimitri och Sean gick fram till bordet och självklart var det ju en kille som jag aldrig sett förut. Och så skrattade alla lite pinsamt sådär och han killen sa inte ett ord. Så mamma började kallprata. Och det var typ det pinsammaste jag någonsin varit med om. Alltså det var hemskt. 
Aja minne för livet material haha.
 
När vi kom hem igår (runt halv 10.) Så satt jag och Sean och prata tills klockan blev 2 på natten. Det var väldigt intressant. Och vi kommer så bra överens så det är kul. Och nu är klockan 07.40 här och om 20 min ska jag skypa med min pojkvän hemma i Sverige. Efter detta ska vi till The Zoo (alltså ett zoo där man tittar på djur Håkan;)

Kommentarer

  • Mamma säger:

    Nu har jag funderat på en massa frågor. Här kommer den första: har du sett några djur förutom hunden hemma och alla på Zoo idag?
    I skolan går det 1200 elever, hur många av dessa är Juniors? Är det bara Junior-elever som går i de klasser som du går? Går inte din värdbror i någon av dina klasser? Är det någon som t ex har engelska med dig som du går tillsammans med under någon av de andra klasserna? Vilka ämnen läser din värdbror? Får han varje år välja vilka ämnen han ska ha under året? Har han redan haft matte tidigare år i Highschool och sen behöver han inte ha det ämnet igen? Vi har diskuterat på jobbet hur den amerikanska skolan fungerar och vi hoppas att du kan klargöra detta för oss okunniga. PoK mamsen

    2013-09-02 | 20:49:33

Kommentera inlägget här: