Utbytesstudent Boise, Idaho

Frågestund

Kategori: I USA

Idag har varit en sego dag. HAr inte gjort någonting alls. Skönt I guess. 
Men vet ni en sak jag gjort? Jo jag tog lite biler på huset, bara för eran skull.
 
Och hörni! Vill ha lite frågor! Så ställ alla ni kan komma på. Vore super kul. Vill veta vad ni vill att jag ska skriva om. För mina ideer börjar ta slut. Så ställ frågor och ge mig tips! Puss!
Så ja man kan väll kalla det en mina frågestund!
 
Där är jag i dag, säger hej.
Skylten som dom hade gjort till mig när jag kom hit, så söt
Okej alla mina skolsaker. Den blåa och röda boken väger typ 5 kg totalt, som tur är så behöver jag dom inte så mycket i skolan. Annars måste jag ha med de svarta och blåa pärmen till skolan varje dag.
Har ju fått ett skåp men har inte ens öppnat det haha :( behöver typ inte använda det.
Här har ni en tid så ni kanske förstår mina tider lite bättre. Så på onsdagar har jag 1st, 3rd och 5th period. Och torsdagar 2nd, 4th och 6th period. Komplicerat och så men det går bra!
Vårat kök, as mysigt. Och det finns alltid något gott att hitta haha
Där vi äter och även hallen
Och så hallen, och ett litet vardagsrum. Sen till vänster vid sofforna är mitt rum.
Huset dåra, jag älskart
Och sist men inte minst, mitt alldeles egna badrum. Till vänster finns ett badkar också, som jag invigde igår. Det var as skönt. Resten av familjen har sina sovrum på övervåningen, men vill inte gå upp och fota där. Det är ju liksom deras space. 
 
En påminnelse: glöm inte frågestunden ;)))
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 
 

Kommentarer

  • Anton säger:

    Har en fråga från alla oss på Tyresö som sitter här, när slutar Pelle sluta prata? :) bara undrar om du har svaret på den omöjliga frågan :D

    2013-09-01 | 02:06:20
  • Mamma Lisa säger:

    Hur funkar det att prata engelska? Tänker du på svenska och översätter? Är ameriknarna så olika oss?

    2013-09-01 | 02:55:25
  • Lena säger:

    Hej Felicia! Jag är jobbarkompis med din mamma och följer din blogg varje dag. Min son (som är exakt ett år yngre än du) vill också åka till USA och genom din blogg får jag lite inblick i vad som väntar. Tycker att du beskriver vardagen så himla bra, det är precis det jag vill läsa. Behöver inte vara några stora händelser - bara vardagen helt enkelt.

    2013-09-01 | 16:12:29
  • Lena säger:

    Hej igen! Är lite nyfiken på vad du tycker om maten. Gillar du den? Vad äter du oftast till frukost, lunch och middag?

    2013-09-01 | 16:17:52
  • Lena säger:

    Nu kom jag på en fråga till:) Hur funkar det med tvätt och sånt? Tvättar du dina egna kläder?

    2013-09-01 | 16:20:58
  • Ronja säger:

    Hej Felicia var ett tag sen. Såg nu idag att du åkt till USA! Men jag undrar vilket "företag " åkte du med som har hand om allt. Och även vad det kostar?
    Kramis

    2013-09-01 | 20:27:26
  • Sagis säger:

    hur ser ditt rum ut? saknar dig som F-A-N!!! :)

    2013-09-01 | 20:36:54
  • Sagis igen säger:

    kan du inte video blogga någon gång? :)

    2013-09-01 | 20:41:27
  • katta säger:

    åh det ser så himla fint ut

    2013-09-01 | 20:53:02
  • Connie säger:

    Jag vill veta allt! Hur du har det, hur det är på skolan: skillnaden på svenska skolan och där du går nu.

    2013-09-01 | 22:04:48
  • Anonym säger:

    Är du där som au pair?

    2013-09-02 | 12:44:31
  • Anonym säger:

    vilket skolsystem do you prefer? svenska eller det i usa?

    2013-09-02 | 21:45:13

Kommentera inlägget här: