Utbytesstudent Boise, Idaho

Drama

Kategori: I USA

Ungdomarna här är väldigt annorlunda. Det är extremt mycket drama. Och så som jag förstår det, så har jag hamnat i den ”populära” gruppen, pga min värdbror. Killarna är väldigt trevliga och så, vi kommer bra överens. Men när det kommer till tjejerna så vet jag inte riktigt. De känns falska på något sätt. De bryr sig väldigt mycket om vad andra tycker och tänker om dom, alltså så handlar det mycket om rykten här, och ja det är lite som i filmerna. Liksom här är tjejerna (iaf de jag pratat med) bästa vän med någon i 2 månader, och sen hatar de varandra. De kan även vara så att de är bästa vän med någon och ändå så går de och säger massa skit om dom när de inte är med. Det var en av de första upplevelserna jag hade, när jag var med Dimitri, Sean och så två andra tjejer. De första de började prata om (alltså den ena tjejen) var hur mycket hon hatade en av hennes ”bästa kompisar”. Och jag tycker det är skrämmande. Och det som ofta startar de här ryktena och bråken, är förhållande. Människor här är extremt svartsjuka.

Sen har de väldigt mycket elaka smeknamn på varandra här. Alltså väldigt elaka. Tex det finns en tjej här som heter Hope i efternamn, så nu har folk börja säga **** Hope I don’t get pregnant. Helt sjukt egentligen.

Visst, tonåringar är elaka mot varandra i Sverige också, men jag tycker detta är lite väl extremt. Vi har också rykten i Sverige. Men på något sätt så bryr sig inte folk lika mycket. Och detta visar ju bara att vi i Sverige kanske är en aning mognare.

 Och jag vill inte säga att det bara är tjejerna som är så där. För jag ska säga er, jag känner en kille här, och han är hemsk. Han bara skapar drama hela tiden. Det är helt sjukt.

  Måste även tillägga att inte alla är så här, har även träffat andra som inte bryr sig alls, och som är hur trevliga som helst. Men de är ju inte i den ”populära” gruppen heller.

 Så detta är ju en sak som är väldigt annorlunda från Sverige. Som påverkar en både i och utanför skolan. Men så länge jag är utanför dramat så bryr jag mig inte så mycket, försöker bara vara snäll mot alla så jag slipper skit. Har även blivit varnad för att inte prata med killar som är i ett förhållande, för då kan man tydligen få jätte mycket skit för att tjejen inte tycker om det. Men vill ju inte gå runt med något falskt rykte ett helt år, så jag känner efter när jag pratar med någon om personen verkar okej haha. 

Kommentarer

  • Mamma Lisa säger:

    Det är så kul att du förklarar för oss här hemma hur det är där borta :) Ha en riktigt mysig resa och tid i SLC! Heja ordentligt på Dennis! Kramar <3

    2013-09-06 | 22:47:29
  • Connie säger:

    Tycker du gör rätt som är snäll och trevlig mot alla :) det är bättre

    2013-09-08 | 17:23:07

Kommentera inlägget här: