Utbytesstudent Boise, Idaho

De dåliga dagarna kommer också

Kategori: I USA

Bra dag, men dålig dag 
Jag tycker om mina vänner här, väldigt mycket 
Men har nästan inga tjej kompisar, eller jag har inga tjejkompisar rättare sagt. 
Jag vet inte riktigt hur man blir vän med tjejer. 
Men jag börjar sakna att ha tjejkompisar. 
Och jag vill inte heller vara den tjejen som hänger efter Sean hela tiden 
Men så försöker jag skaffa egna kompisar 
Och så slutar de med att dom är killar också 
Det är inte lätt att få nya vänner, speciellt inte i ett helt nytt land. 
Men jag ska hålla skenet uppe och fixa det här 
Det tar lite tid men tillslut kommer jag ha massor av vänner.

Det har varit en tung dag, just det här med vänner är svårt.Jag vill gärna gå på de här amerikanska grejerna t.ex. nästa vecka är homecomig, men jag har inte direkt någon att gå med, pga att jag kanppt har några tjejkompisar. De vänner jag har nu är underbara och vi har kul tillsammans. Men det finns vissa saker som vi inte kan göra tillsammans. Jag vet att jag skulle kunna få massor av kompisar, vet bara inte hur jag ska börja. Jag och tjejer vi går inte riktigt ihop, speciellt inte de amerikanska tjejerna, de är välldigt annorlunda här och lite smått läskiga haha. 
Jag vet inte hur detta kommer gå, men det kommer sluta bra det vet jag. Måste bara ta mig ur den här svackan. Det kommer gå bra.

Kommentarer

  • pappa säger:

    Det kommer att få fint heja fille

    2013-09-17 | 06:07:18
  • Håkan säger:

    Det är klart det går bra, annars får vi se till att skicka över några oläskiga svenska tjejer. Go Fille Go

    2013-09-17 | 09:26:10
  • Connie säger:

    Jag tror med tjejer så tar det lite längre tid. Skulle vara modigt om du gick ändå på homecoming och körde din grej och pratade med några tjejer :)

    2013-09-17 | 17:33:06
  • Bustis säger:

    Det löser sig gumman! Annars får du nöja dig med pojkarna tills du kommer hem till mig igen <3

    Svar: Inte helt fel med pojkarna ändå så klarar mig allt med dom för tillfället :*
    Felicia

    2013-09-17 | 20:03:50
  • Mamma Lisa säger:

    Du är en riktig kämpe ;) Kan du inte skriva om lite olikheter/skillnader som du redan har märkt mellan USA och Sverige?

    2013-09-17 | 21:55:16

Kommentera inlägget här: