Utbytesstudent Boise, Idaho

Ett inlägg om skolan

Kategori: I USA

Okej kör på ett inlägg om vad jag gör just nu i alla mina klasser.
 
English: Vi har är fortfarande på Unit 1 (vilket betyder typ ämne, eller jag vet inte ens haha). Men det är iallafall Rhetorical Analysis, så vi läser jätte kronliga texter, och sen ska vi svara på SPARTTS om den texten, det är krånligt och inte alls kul. På fredag ska vi ha ett stort test och ja, jag är lagom nervös.
 
Choir: Just nu håller vi på med en Mass. Vilket betyder flera stora stycken ihopsatta som vi ska sjunga på en konsert i slutet av oktober. Hela stycket kommer ta över 30 min. I'm excited!
 
Sociology: Just nu är vi på Unit 2, som är kultur. Väldigt intressant. Min senaste läxa som jag fick idag är att titta på 5 valfria tv-serier och skriva om serierna, så himla kul klass. Har även en rest-uppgift där jag ska skriva om en låt och historian bakom låten och hur den kopplas till kultut. Valde en BD låt hih.
 
American History: Nu är vi på Unit 3. Innan detta var det The Spanish-American War, och just nu har jag inte riktigt fattat vad vi gör. Men vi pratar om diskriminering och kvinnors rättigheter i slutet av 1800-talet. Helt klart något för mig! Annars så en läxa tills nästa vecka är att komma på ett helt nytt parti och en representant för att bli president. Så vi ska skriva om vad partiet strävar för och om partledaren. Måste ju säga att det är bra att jag är från Sverige, för kan använda mig av mycket där. Så tycker om det här uppgiften eftersom jag är extremt intresserad. 
 
Theatre: Vi avslutade precis Unit 1. Vi har lekt massor av lekar (sjukt kul!) Och sen hade vi Greek Plays. Då vi skulle ta en gammal grekisk uppsättning och göra om hela till en ny modern situation. Komplicerat och svårt eftersom grekiska pjöser var väldigt svåra att första, då menar jag väldigt svåra haha, så det är skönt att vara klar med det.
 
Ceramics: Där har vi gjort Afrikanska krukor som jag visa. När jag är klar så ska jag börja på The Wheel. Ni vet den där grejen som snurrar som man verkligen förknippar med kemamik haha.
 
Okej det var alla mina klasser. Fick ett brev hem igår, någon slags betygs rapport som de skickar hem här. Jag har fortfarande A i alla ämnen förutom American History, men jag hoppas att part-uppgiften höjer mitt betyg! 
 
 

Kommentarer

  • PAPPA säger:

    Du är bäst precis som jag. Puss Älskar dig.

    2013-10-09 | 07:30:52
  • Mamma Lisa säger:

    Åh va roligt det är när du skriver om hur det går för dig i skolan. Är så ofantligt stolt över dig :*
    Skulle verkligen vara kul att se lite bilder ifrån klassrummen (men du kanske inte får fotografera där). Är dessutom sjukt nyfiken på hur kören låter men det kanske kan bli ett smakprov senare. PoK <3

    2013-10-09 | 18:07:57
  • Connie säger:

    Jag blir alldeles till mig :) låter kul och du är super duktig

    2013-10-09 | 19:00:59
  • Embla säger:

    Gu vad roliga kurser, jag är så avundsjuk på dig Felicia! Ses när du kommer hem! Vi måste så lätt se en konsert tillsammans, Kram :D

    2013-10-09 | 23:45:51
    Bloggadress: http://svenskkinesen.bloggplatsen.se
  • Mamma Lisa säger:

    Kan du inte skriva ett inlägg om vad dina lärare heter i alla klasser och hur dom är! PoK <3

    2013-10-13 | 12:19:22

Kommentera inlägget här: