Utbytesstudent Boise, Idaho

Pepp måndag

Kategori: I USA

Igår skypade jag med mamma och pappa direkt när jag vaknat. Har ju som sagt haft sån hemsk hemlängtan. Så det var både skönt och jobbigt att prata med M&P. Grät lite, blev på bättre humör, sen kom Hilda i bild och jag grät lite till, sen blev det bättre. Och när samtalet var slut efter ca 2 timmar så kändes det bättre. Senare på kvällen så gjorde jag Köttbullar, Sean och min v-mamma hjälpte mig lite och det var uppskattat. Eftersom jag aldrig gjort köttbullar själv förut, så var jag lite osäker. Och så sätter jag press på mig själv för jag vill ju att det ska vara så bra som möjligt (Pappa vem kan jag ha fått det ifrån?;) Men familjen gillade dom starkt och de åt upp allihopa, vilket var 40-50 stycken haha.  
 
Idag så var det skola igen, var hyfast pigg imorse till min förvåning. Extremt mycket drama just nu, som det egentligen varit sen jag kom hit. Men jag som trodde att jag skulle slippa drama när jag umgås så mycket killar, men oj så fel jag hade. Men jag klagar inte ändå, ganska kul att lyssna på. 
 
En annan grej, jag hade ett C i historia förra veckan pga av att jag fick 14 av 40 på ett prov. Som jag berätta så slet jag som tusan i torsdags och det lönade sig. För på senaste provet fick jag 28 av 40, och har nu höjt mig till ett B. Så nu har jag A 5 ämnen och B i ett. WOHOOOO. Ni anar inte hur jävla bra det känns. 
 
Just nu sitter jag och lyssnar på Veronica Maggios nya, åh så bra hon är. 
Alla var nöjda och glada förutom Naomi för hon är vegetarian hehe
Zoey var ganska bitter hon med
Nom nom nom
 
 
 

Kommentarer

  • Mamma Lisa säger:

    Va stolt jag blir att arbetet i skolan går så bra för dig. Keep up the good work! PoK

    2013-10-01 | 13:35:10
  • Håkan säger:

    Ser gott ut, ser fram emot att få smaka dina meatballs som day. Puss o Kram...

    2013-10-01 | 13:35:45
  • PAPPA säger:

    Du är bäst behöver inte säga mera.

    2013-10-01 | 14:51:55
  • Geneviève säger:

    Hej Felicia
    Jag kan förstå att du har hemlängtan. Jag vet hur det känns men vad stark du är eftersom du kan gå vidare. Den erfarenheten kommer att stärka dig. Vilken äventyr du lever nu!
    Swedish meat bolls visst är det passande. Kul att du lyckades så bra.
    Kram
    Geneviève and Co

    2013-10-05 | 23:04:51

Kommentera inlägget här: