Utbytesstudent Boise, Idaho

Frågor och svar

Kategori: I USA

Här är lite frågar jag fick när jag var i Cali (förlåt för sent svar)
 
vad jobbar din v-föräldrar med??:))
Okej är inte riktigt säker på detta, men min mamma jobbar på ett sjukhus, typ som sekreterare (??) hon ska dock byta jobb snart till någon slags sjukvårds advokat. Min pappa jobbar hemma och har en liten "butik" där han bygger möbler. 
 
Hej Prinsessan, varför berättade du inte att du/ni skulle besöka Sushi-restaurangen nere på hörnet så att vi kunde gått dit o hälsat på V-Familjen ???
Förlåt.. Vågade inte träffa er, ni är ju lite läskiga på Kungsholmen ;))
 
Wow va häftigt! Kan du inte skriva lite om hur ni bor, nya personer du träffat, när åker ni vidare mot Laguna Beach. Är så nyfiken om du har fått träffa några nya släktingar
Jag träffade runt 11 nya personer, alla på min v-pappas sida av släkten. Hans syster och broder. Naomi och Seans kusiner osv. Alla var hur trevliga som helst och jag trivdes verkligen i deras sällskap. Fick dessutom spela sällskapsspel igen förs första gången sen jag kom hit (min v-familj avskyr sällskapsspel haha, men släktingarna älskar det) Så det var väldigt kul! I San Francisco bodde vi jätte nära China Town och hyfsat Centralt. Väldigt fräsch hotell. På väg till Laguna stannade vi på ett motell vilket var okej. Sen i Laguna bodde vi på ett så himla fint hotell (där de alltid bor när familjen åker ned). Vårt "rum" var som en lägenhet  Jättestort kök plus vardagsrum. 2 sovrum, jag och Naomi delade och Sean sov i vardagsrummet. Tog ca 2 min ned till havet, det var perfekt. 
 
Hej din lunch ser ganska suspekt ut . Vad är det?
Clam Chowder kallas det, vilket är en soppa med musslor i och så ter man det i en brödskål haha, väldigt intressant, mättande, och extremt gott. 
 
Åhhh det blev en Clam chowder =) Vad tyckte du?
Mumma säger jag bara! Tack för tipset!

Kommentarer

  • pappa säger:

    Tack

    2013-12-07 | 22:28:18
  • Mamma Lisa säger:

    Tack för det här härliga inlägget! Så mysigt att få svar på en del av alla frågor som vi har här hemma. Kan du inte skriva om Thanksgiving (va ni gjorde den dan) och om ni kom till något IKEA. PoK <3

    2013-12-07 | 23:01:38
  • Camilla säger:

    Hej! Hittade din blogg av en slump, jag ar svensk och bor utanfor Boise (Meridian) med min amerikanska man och tva barn. Flyttade hit forra aret fran Baltimore dar jag bott i 11 ar. Vet att det inte finns sa manga andra svenskar har sa om du har lust traffas jag garna. Julfika med lite lussebullar kanske?

    2013-12-11 | 17:58:47

Kommentera inlägget här: