Utbytesstudent Boise, Idaho

Ärlighet är viktigt

Kategori: I USA

Okej nu vill jag vara ärlig, för det är därför jag har bloggen egentligen, så kan kan skriva om allt. 
Anledningen till att jag inte bloggat är för att jag mått ganska dåligt de senaste veckorna, haft hemlängtan, gråtit mycket, osv. Men dessa tider kommer ju också när man är utbytesdtudent. Det är därför jag vill skriva om det här på bloggen. Jag känner ofta pressen av att jag måste vara glad bara gör att jag är utbytesdtudent. Detta har gjort mig stressad och ännu mer ledsen. Men jag har insett att det är okej att vara ledsen, man kan ju inte alltid vara glad, speciellt inte när man är så himla långt hemifrån. Men jag mår bättre nu, efter ett långt samtal med mamma och pappa så känner jag mig äntligen glad igen. Jag ville verkligen att ni skulle veta detta, för det är ju viktigt. Det är absolut inte en dans på rosor. Men en helt underbar upplevelse. 


Brooke har hjälpt mig massor på vägen, hon är en av mina bästa vänner här!


Och så självklart Naomi

Kommentarer

  • Håkan säger:

    Härligt prinsessan, och här hemma är det likadant. Man får vara ledsen ibland! Underbart att se dina bilder, det är nästan (bara nästan) så att man skulle vilja åka dit någon gång.
    PoK Din favvomorbror

    2013-12-20 | 09:26:31
  • Emrika säger:

    Åh vad skönt att du är ledsen och har hemlängtan. Har varit lite orolig för att du skulle trivas så bra over there att du inte skulle vilja komma hem ;-)...

    Nä f'låt - skämt åsido, det är verkligen jobbigt att höra att du är ledsen och jag önskar jag kunde vara där och stötta och krama dig, men så bra att du respekterar dig själv och dina känslor - och att du ser det hela i ett större sammanhang och förstår att det är viktigt för andra nuvarande eller blivande utbytesstudenter att få veta att allt inte är en dans på rosor. Du är så klok gumman!

    Ännu skönare att du känner dig gladare nu. Och kom ihåg - en dag i taget. När dagen bär med sig en dans på rosor så måste du tillåta dig att dansa med! Det är du värd så himla mycket.

    Jag älskar dig Fillifjonkan!

    2013-12-20 | 09:52:56
  • Connie säger:

    Man får vara ledsen. Och det är bra att du försöker visa det. Det är bra att visa det <3

    2013-12-21 | 00:29:13
  • Mamma Lisa säger:

    Du är en så fantastisk underbar tjej och jag älskar dig så mycket <3 Jag är så glad att pappa och jag kan stötta dig trots att vi är långt borta :*

    2013-12-21 | 17:37:08

Kommentera inlägget här: