Utbytesstudent Boise, Idaho

Frågor och svar

Kategori: I USA

Verkar som du har fullt upp! Har lite frågor - finns det typ fritidsgårdar eller hänger man i skolan på fritiden. Eller är det så att alla är på särskilda aktiviteter? Har ni ympa i skolan och vad gör ni då?
 
Jag har inte hört något om fritidsgårdar, tror för det mesta att alla åker hem till sig och hänger hemma, men de i min ålder åker till vissa ställen eftersom de har bil, det blir ju lättare då. Men annars så har ju många träning varje dag efter skola också med alla olika skollag. 
Alla måste ta gympa här, förutom jag haha. Nä men måste ta det för ett antal år, och om du tagit de hela Junior High så behöver du inte ta det när du börjar High School. Men jag har faktiskt ingen aning om vad de gör i PE (vad de kallar gympa här) Typ springer och kanske spelar fotboll haha. 
 

Hej, menade att är det inte läskigt att VISTAS ute ensam på kvällarna? Hört att kriminaliteten är stor i usa :( kram

Åh jag förstod inte riktigt frågan, men just här i Boise är det nästan inga brott som begås alls, det är klart att det händer, men har absolut inte märkt någon större skillnad från Sverige. Dock så kan det vara lite obehagligt att vara ute på helgerna, eftersom detta är en universitetsstad så är det mycket fester och fulla människor ute. Speciellt Down Town och sen vägen hem (bor mitt i ett studentområde haha). Men kan tycka att det är läskigt att gå ute själv i Sverige också, det är inget som påverkar mig mycket. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: