Utbytesstudent Boise, Idaho

First day of school

Kategori: I USA

Okej, vet inte riktigt om detta kommer bli ett långt eller kort inlägg, beror lite på hur mycket jag orkar skriva. 
 
Dagen var väldigt intressant. Mycket att ta in, nya människor, och mycket annorlunda helt enkelt. Men dagen flöt på förvånadsvist bra. Hade dock bara halvdag så det gick fort.
 
Men klockan 7.30 imorse så var jag i skolan. Där mötte jag upp Nora som är min så kallad "amdassadör". Hon gick med mig till min första class och vi pratade lite. Först hade jag engelska, det känns väll sådär, men jag måste ju ha det. Svårt att hänga med men det blir lättare! Efter detta mötte Nora upp mig och vi gick till kören.
 
Där träffade jag en jätte trevlig kille som hette Jessie, som kom fram till mig när jag stod ensam. Vi råkade ändå hamna bredvid varandra så jag hade någon att prata med. Dom i kören var även jätte duktiga! Så himla kul att vara i en kör igen där folk faktiskt kan sjunga och det är proffisionellt! Lärarren var även jätte trevlig! 
 
Efter detta hade jag sociology, det känns kul. Är väldigt intresserad av samhället och så, så det ska bli spännande. Efter detta hade jag American History, vet inte vad mer jag behöver säga. Inte sådär jätte kul men måste ju också ta den kursen. Dessutom ska vi gå igenom massor som jag gjorde i Sverige förra året. Fast här blir det väll anatgligen så att man ser allt ifrån USAs perspektiv.
 
Sedan hade jag thater, kul. Ska också bli spännande. Grejen var ju den att idag hade vi bara 30 mins lektioner och inga raster eller lunch pga kort dag så hann knappt känna efter. Så det börjar på riktigt imorgon.
Sist men inte minst så hade jag keramik. Känns inte så jätte kul just nu, för jag är inte så konstnärlig av mig. Men jag vill ge det en chans iaf, så vi får se.
 
Imorgon har jag block day. Så då har jag bara 1st, 3rd och 5th period. Och då är varje lektion 2 timmar lång. Så det lär bli ganska segt. Mem vi får se. På torsdag så har jag då 2nd, 4th och 6th period, med 2 timmar långa lektioner. Sen på fredag är det som vanligt med alla classes med bara en timmes lektioner. Komplicerat huh?
 
Vi slutade 12.06 och då åkte jag med Sean och Austin hem till Dimitri. Vi hängde lite där, kollade mest på på deras galna beteende. Men det var kul! Känns bra att jag redan har något att göra feter skolan! Och att jag ens får följa med. Liksom ensam brud haha.
 
Okej detta blev ett väldigt långt inlägg, men måste säga att det var skönt att skriva av sig efter en så lång och intensiv dag!
 
Ikväll ska vi på shakespeare festival och se någon play (börjar redan tappa svenska ord!!). Det är ute och det ska tydligen åska.. Så kul! 
 
Ni får nöja er med en google bild på min skola som ja säkert redan lagt ut. Men har varit så dålig på  att ta bilder :( ska bli bättre på det!
 
 

Kommentarer

  • Mamma säger:

    Godmorgon (eller godnatt snart för dig) Nu är första dagen gjord, som du har längtat efter detta. Nu är det bara att köra :) Hur kommer du till skolan? Har Sean och du sällskap? Hur var ambassadören? Kanske hinner du med ett inlägg till idag, är så nyfiken på teatern (play). Vi får väl snart börja skriva på engelska till dig här om det går så fort. Idag har pappa sovmorgon så jag passar på att dra tidigt. Har du frågat om du får lägga ut bilder på familj och vänner på bloggen? Vore roligt att se de du träffar nuförtiden ;) Om keramiken inte passar dig så får du väl försöka byta till något annat, men kul att du vågar prova. Du kanske har en dold talang. Nej nu måste jag fortsätta att göra mig iordning. PoK ILY <3

    2013-08-28 | 06:02:56
  • Anonym säger:

    Glömde en sak, det vore roligt om dina inlägg hade din tid istället för svensk tid? Är jobbigt att hela tiden räkna tillbaka 8 timmar på varje inlägg ;) Men det kanske är någon inställning! Hur ser det ut hos dig? Det var allt för den här gången. Måste dra till bussen nu. Kram mamma

    2013-08-28 | 06:30:57
  • Håkan säger:

    Låter som en rörig första dag, men det var väl väntat. Skall bli kul att höra lite mer om keramiken, vi skulle haft keramikkurs en kväll med jobbet men det blev inget. Tycker det var synd för jag hade tänkt:
    Släpp drejskivan lös mellan lår
    var kompis lite lera får.
    (Melodi. Släpp fångarna loss)
    Vi hörs, PoK från din favoritmorbror

    2013-08-28 | 07:58:43

Kommentera inlägget här: