Utbytesstudent Boise, Idaho

andra dagen

Kategori: I USA

 Tid här: 6.55pm
 
Andra skoldagen är nu avklarad! Jobbigt att gå upp imorse pga ångest över skolan och sånt där. Men jag klarade mig över det steget och tog mig till skolan. Och ja, detta var ett problem för mig i sverige. Som jag ofta inte pratar om. Men det är ju mest släkt som läser detta. Men jag måste säga att jag är stolt över mig själv att jag gick till skolan! Och det visade sig att skoldagen blev bra tillslut! 
 
Första lektionen var engelska. Segt i 2 timmar. Men läraren är bra, intressant att lyssna på honom av någon okänd anledning. Sedan var det Sociology. Alltså åh vad jag älskar den klassen. Ska bli så kul. JAg som älskar sånt, passar mig! Läraren är också bra! Jätte rolig och chill. Vi ska åka på fieldtrip och grejer. 
Efter detta var det då lunch. Då åkte jag, Sean, Austin och någon tjej som som hette Destiny (?) hem till Dimitri och vi åt där. Det är tydligen något de gör varje dag. Så jag antar det är bra. Tror dock jag ska stanna i skolan och äta någon dag. För jag vill ju uppleva dte också! 
 
Efter lunchen var det iaf teater. Åh vad kul det var.
Älskar mitt schema på Onsdagar! 
Och det var lite roligt. För vi körde en "lek" och så var det min tur. Så alla satt i en cirkel. Och jag stod i mitten. Och så råkade bli så att jag sa att jag var utbytesstudent från Sverige. Och då började alla applådera. Och jag bara stod där och tittade. Det var kul men pinsamt.
 
Och efter detta. Så kommer kommer en kille fram till mig och ba "hey Felicia" och då säger jag tjabba! På svenska! Hahaha det var så Lustigt!! Bad om ursäkt och han bara okej och gick! Men vi alla gör ju misstag ;)
 
Efter teatern hämta jag min enda bok under hela året. Den väger typ 2 kg, men behöver den inte i skolan heller så slipper släpa! Sen gick jag och Sean hem. Det var varmt och as jobbigt. Tog ca 40 min i 35 graders värme. 
 
Nu skypar jag med Andreas igen och det är trevligt. TOG BILDER IDAG OCKSÅ!!! Så HÄR FÅR NI!
Suddig bild på Austin och korridoren. Han är rolig han.
Våran cafeteria. Den är as cool.
The hallway
Och själva skolan utifrån. Den är så fin!
 
Och ja jag tog bilderna med mobilen, där av kasst bildkvalité
 
 
 
 

Kommentarer

  • pappa säger:

    Du är bäst puss dad.!

    2013-08-29 | 06:14:59
  • Emrika säger:

    :-)

    2013-08-29 | 10:27:43
  • kat säger:

    hur stor är skolan?? hur många elever går där? :-) xoxo

    2013-08-31 | 01:14:19

Kommentera inlägget här: