Utbytesstudent Boise, Idaho

Trying to survive

Kategori: I USA

Jag har hemlängtan idag, väldigt mycket hemlängtan. Kände av det igår också, lite sådär, men pratade med mor och far i över en timme och det kändes bättre. 
Men idag känns det så jobbigt. Vet inte riktigt varför, det bara blev så utan orsak. Tidigare har jag liksom förstått vad jag saknar och varför. Men nu känner jag bara hemlängtan.

Kanske beror på att jag har söndags-ångest för jag har så mycket läxor. Det blir lite för mycket för mig bara.
Men jag klarar det här, och det är okej att ha hemlängtan också. Ibland blir det så. Men imorgon är en ny vecka med nya äventyr. 
 
Nu hade jag tänkt laga Svenska Pankakor, I'm so excited! 
 
Det var 5 veckor sedan vi sågs idag, vilket betyder 5 veckor mindre tills vi ses igen.
 

Kommentarer

  • pappa säger:

    Jag tror att längtan kommer o går.Det kan nog vara bra i bland att längta för då finns det något där hemma som är värt att längta till pussar från pappen.

    2013-09-22 | 20:33:32
  • Connie säger:

    Man får ha hemlängtan. Hemlängtan har man just för namnet skull: för det är hemma.
    Men all tid därifrån är värt det <3

    2013-09-22 | 20:38:22
  • Mamma Lisa säger:

    Hoppas dina pannkakor blev lika goda som dom brukar bli och att läxorna gick som smort att göra. Ha e fortsatt bra söndag. PoK <3

    2013-09-22 | 22:02:24
  • Håkan säger:

    Kom igen Fille, kom igen.............ILY

    2013-09-23 | 11:03:39

Kommentera inlägget här: