Utbytesstudent Boise, Idaho

Hemlängtan

Kategori: I USA

Har nått det där stadiet då allting blivit vardag. Ingenting nytt händer. Och nu har jag fått ordentlig hemlängtan, visst jag har haft hemlängtan förut, då jag känt att jag saknar alla hemma Men nu känner jag till en viss del att jag vill åka hem. Självklart skulle jag aldrig göra det, för allting är så fantastiskt bra. Men en viss del av mig vill hem, och jag visste att den här dagen skulle komma, och jag är chockad över att det tog så lång tid. Vilket är jätte bra. Men den här dagen har varit riktigt jobbig, men nu är jag äntligen hemma, och kan slappna av resten av kvällen.
 
Åt lunch med Ethan idag på McDonalds, mys.
 

Kommentarer

  • PAPPA säger:

    Hej Här hemma är allt kallt o blött. Finns inte så mycket att längta till. Jo det skulle ju vara din pappa så klart. Puss@kram Pappa

    2013-09-24 | 07:27:48
  • Hanna Fransman säger:

    Du grejar det Felicia! Du är superdupermegatuff och stark och grym och bäst och blablabla. Du hajjar poängen! :)

    Svar: Åhhhh tack Hanna! <3 Skype snart va??
    Felicia

    2013-09-25 | 08:00:17
    Bloggadress: http://fransmaninthestates.blogg.se
  • Mamma Lisa säger:

    Hej på dig, hoppas att du haft en bra skoldag. Har hela dagen gått och funderat hur det gick för dig/er igår kväll. Är så nyfiken ;) Idag har jag fått ett sms från John där han tackade för paketet till lilla Ella. Han läser också din blogg. Nu är det snart dax för oss att gå till sängen. Vi är så trötta idag. Har du funderat på skostorlekarna? Eller ska jag skicka ett mail till din värdmamma? PoK Älskar dig <3 :*

    2013-09-25 | 20:08:51
  • Maurice från Stockholm säger:

    Bonjour mademoiselle Felicia. Comment ca va Chez les yankees?
    Som du kanke vet är jag ingen höjdare på datorer. Det tog 30 år för mig att begripa vad tdatorer var bra för följd av 3 år för att lära mig att skicka en mejl följd av 2 år för att lära mig att man kan skicka en och samma mejl till flera persnner följd av 3 år för att fatta vad bloggen var (1"gång idag jag använder det)
    Jag har läst om din hemlängtan och om det kan vara nån tröst är det ganska normal. Det kommer och går. Det är som ett förhållande. I början ser man bara det positiva och sen kan det blir ett helvete och då saknar man sin ex och se blir det bra igen osv....osv..... och det är bra att det är så annars skulle altting blir enformit. Jag säger det, jag som har lämnat mitt land för 35 år sedan och har bort i Schweiz, i tyskland, i Sverige och till och med i norra norland på vinter ,så jag tror jag kan det här Jag hoppas att jag lär mej att skicka goda saker per data till unga tjejer som har flyttat till USA. Jag vet inte vad du tycker om men jag kan ta nåt riktikt svensk som marabout mjölkchoklad eller surt godis eller salt lakris. Säj till om du föredrar surströming eller annat riktig delikatees.
    Du får gärna skicka ett mejl till mej om du har lust och tid. Skriv bara inte på vrål slang made in Idaho för att hämnas for jag skrev nåt på franska till dej.
    Jag vet att min mejl är full av stavfel men om det är nån som förstår är det ju du som också är invandrare nu. Det är inte alltid lätt eller hur? Men man har valt det själv och man lär sej att leva med det.

    Hejdå Maurice

    PS: Är det sant att potatisen är stora som pumpor i Idaho. Är det darför amerikanerna har så stora bilar. När dom handlar varor till potatismossen behöver dom en pick-up?, Säg till dom att för att minska koldioxidutsläpp kunde dom i sstället kunna börja säjla potatis inte hela men i små bitar som vi gör i europa med kålhuvud eller vattenmelon(That´s call European brain)

    2013-09-25 | 21:20:46

Kommentera inlägget här: