Utbytesstudent Boise, Idaho

A better day

Kategori: I USA

Idag var en bättre dag. Hade extremt lugna lektioner. Vikarie i två av dem. Började dagen med att skriva en Essay där vi skulle skriva en Rhetorical Analysis, det gick bättre än jag trott (proud moment) Emrika är det inte sånt du gör också??
 
Sen i American History hade jag test, som jag var så himla frustrerad över igår kväll, så jag pluggade i 2 timmar igår lol. Men det lönade sig för det gick bättre än jag trott där med (hoppas jag). Fick närmligen 14 av 40 på mitt förra test. Och det var jätte jobbigt att se det så jag gjorde allt för att verkligen få det klart igår. Och jag lyckades också!
 
Efter lunchen idag hade vi teater i 30 min och sen keramik i 30 min, gjorde absolut ingenting i de klasserna. Sen gick vi till någon slags samling för hela skolan, för att fira. Det var homecoming week den här veckan, så idag var det spirit day. ALLA hade blått, vitt och svart på sig som då är skolans färger. På samlingen var det dans och tävlingar typ. Under hela tiden så var det en kille i fotbollslaget som satt och pratade med mig. Han var trevlig. Sen frågade han mig om jag ville ha på mig hans "jearsy" ikväll på the homecomig game. En jersey är deras tröja som dom har med numret på typ. Vet inte riktigt, men när det är en match så har alltid fotbollsspelarnas flickväner den tröjan på sig i skolan haha. Tackade dock nej, men ja, jag ska på matchen ikväll! So excited!
 
Cheerleaders och fotballs killar dansade typ
Dansteamet 
 
 

Kommentarer

  • Mamma Lisa säger:

    Det är så roligt att läsa om allt som händer dig ;) Hoppas att testet gick bra när du verkligen hade förberett dig. Ha en riktigt bra lördag. Pappa och jag ska till Energikällan ikväll och lyssna på Anders gamla band. Farmor är här och passar Hilda. Puss o kram <3 Älskar dig :*

    2013-09-28 | 17:13:36
  • Emrika säger:

    Vad kul att ni gör retoriska analyser. Vore intressant att få höra mer om hur ni gör, vad ni analyserar för material, vad ni har för litteratur och metoder! Det är absolut det jag sysslar med :-) - eller hoppas kunna syssla med i framtiden ;-).

    Spännande det där med tröjan!

    2013-10-01 | 10:29:48

Kommentera inlägget här: