Utbytesstudent Boise, Idaho

En sämre dag

Kategori: I USA

Idag var en jobbig dag. Tråkigt schema, och världen var lite emot mig. Började med kör, hyfsat kul. Dock är det svårt för jag kan ju musikteori och historia men jag har 0 koll på engelska. Men jag lär mig under ett tag, hoppas bara läraren förstår detta, vilket jag tror han gör för han är bäst!
På Amrican History var det okej, långtråkigt, men läraren är skön. Så himla jobbigt att bara sitta och lyssna i 2 timmar. Efter detta så pratade jag med en kille som heter Filip som kommer i från schweiz, tänkte att jag kunde äta lunch med honom och en annan kille (som jag inte minns namnet på). För jag ville prova på att äta i matsalen. Så jag betalade för min mat och så börjar den amerikanska kille gå ut, alltså ut ur skolan. Och så tänkte jag att jaha trevligt att äta ute liksom. Men så går han över vägen och in till en kyrka! Så då visar det sig att alla Mormoner i våran skola samlas och äter i kyrkan. Alltså det var väll en trevlig upplevelse, människorna var trevliga och så, men kommer antagligen inte äta lunch där igen. Känns inte riktigt som min grej att äta i en kyrka. Så Sean sa att vi skulle bestämma en plats vi träffas på när vi ska till Dimitri. 
Vet inte om jag tycker om att äta där eller inte dock, känner mig otrevlig för alla går ju bara och tar mat ifrån kylen. Men jag vänjer mig nog snart. 
 
Efter lunchen hade jag keramik, usch. Okej, jag ska byta den klassen helt klart. Kommer inte klara av ett helt år. Jag är  ingen konstnärlig person det säger jag bara. Men nu har jag provat iaf. Så nu har jag ett möte bokat tills imorgon så då ska jag se vad det finns för alternativ till att byta till något annat. 
 
Efter skolan gick vi hem igen i denna hetta, det var hemskt. Verkligen. 
 
Nu ska jag lyssna på Håkan och bara tänka lite. Behöver egentid. Har så mycket på hjärnan nu.
 
Såhär ser det ut när vi går hem. Tråkig väg. Men bakom träden till höger är alla berg, as fint. Svårt att fota dock men sla göra dte i helgen I promise!
 

Kommentarer

  • Mamma Lisa säger:

    Hoppas du hittar någon annan kurs som du tycker verkar intressant. Good luck! <3

    2013-08-30 | 15:28:50

Kommentera inlägget här: